Tirsdag 17. og onsdag 18. november 2020 kl. 19.30, Kolding Egnsteater

teatretmoellen.dk

Det ensomme hjerte

- Dansk dramatik

Hans Horn begav sig uforvarende og ufrivilligt ud på en hårdfør og dramatisk rejse, da han i en ung alder blev hvervet til den tyske Wehrmacht under 2. verdenskrig. I løbet af krigen blev han vidne til mange mærkværdige, grusomme og skønne hændelser, imens han på sin odyssé igennem Europa kæmpede for sit liv og sin overlevelse. Efter krigen rejste
Hans Horn til Danmark, hvor han først i en sen alder og efter mange år satte ord på sine oplevelser.
Erindringerne blev siden samlet op af forfatter og journalist Tom Buk-Swienty, som i 2017 udkom med den anmelderroste roman Det Ensomme Hjerte. Det er den bog, Teatret Møllens forestilling er baseret på. En bog, der skildrer livet om en mand, der ofte tilpassede sig frem for at kæmpe, og
som flere gange følte sig som en kryster på grund af det.
Det er ikke en fortælling om en helt, der ofrede alt for andre. Det er heller ikke en historie om en soldat, der begik grusomme gerninger under krigen. Det er derimod en fortælling om en helt almindelig mand, der prøvede at overleve i en ufattelig verden af kaos og død.

Medvirkende: Ole Sørensen, Ane Hovby og Thomas C Rønne m. fl. Klassisk strygekvartet150 150 100
Instruktion: Rasmus Ask/ dramatiker Brian Wind- Hansen
Kapelmester: Mette Dahl Kristensen