Torsdag 22. februar 2018

www.folketeatret.dk

LIVA

En kabaret om frihed

Ellen Hillingsø spiller den kendte og elskede revystjerne Liva Weel i denne forestilling, der er en fusion af revy, kammerspil og teaterkoncert.

Liva er en kvinde, der insisterer på sin frihed – kunstnerisk såvel som personligt På begge fronter oplever hun en opblomstring under krigen, da friheden er under pres. Hun skrev sammen med PH teksten til ”Man binder os på mund og hånd” og med de dobbelttydige linjer, der narrer både censuren og nazisterne, synger hun sig lige ind i danskernes hjerter. Liva udødeliggjorde en række sange af PH, Kai Normann Andersen og Børge og Arvid Müller, og en del af disse indgår i forestillingen.

Birgitte Raaberg, Henrik Kofoed og Karsten Jansfort lægger krop og stemme til mænd, elskere, veninder, påklæderske, teaterdirektører, familiemedlemmer og revyforfattere. Jens Krøyer står med klaver for musikken.  Akkompagnatøren var måske den vigtigste mand i Livas liv, når han kærligt leverede tonerne til Livas sange.

Medvirkende: Ellen Hillingsø, Birgitte Raaberg, Karsten Jansfort og Henrik Koefoed

Instruktion: Rolf Heim200 170 140

Kapelmester: Jens Krøyer