Tirsdag 28. januar 2020

www.LouiseSchouw.dk

Nabokrig

Komedie om en blind vej

Den pensionerede skoleleder, Svend, og hans hustru, Irene, har boet i deres rækkehus på den blinde vej i over 30 år. De har gjort den blinde vej til en vej med snorlige hække og velorganiserede haver. En dag flytter den alternative behandler, Ib, og hans clairvoyante kone, Zana (tidligere Trine), samt hunden Charlie, ind i huset ved siden af. Svend og Irene har medbragt gaver - hjemmelavet æblesnaps samt et indrammet eksemplar af ejerforeningens vedtægter. De skåler og ønsker hinanden et godt naboskab.

En række hændelser får dog æblesnapsen og det gode naboskab til at fryse til is. Zana klipper den snorlige hæk i skellet til en række fabeldyr; haven bliver brugt til Ibs alternative nøgen-behandlinger, og en længere renovering med larmende polske håndværkere får freden på den blinde vej til at forsvinde. Men dråben, der får tsunamien til at skylle idyllen væk fra den blinde vej, er, da Charlie befrugter Svend og Irenes lille puddel. Hændelserne bliver begyndelsen på en vanvittig nabokrig.

Komedien er tankevækkende og vanvittig, men helt igennem realistisk - i hvert fald for de naboer, der bor på den blinde vej.

Farshad er kendt for sin unikke og energiske fortælleform. Han jonglerer med utallige arketyper fra danskernes hverdag, når han blander humor og alvor. Komedien bliver ledsaget af nykomponeret underlægningsmusik.

Farshad Kholghi er skuepiller, komiker og foredragsholder. Han har medvirket i en lang række teaterstykker, revyer, film og TV-serier.

Medvirkende: Farshad Kholghi

Producent: Louise Schouw Teater